torsdag 1 mars 2012

1a Mars 2012

God förmiddag!

Igår tänkte jag skriva ett inlägg efter att jag kommit hem från en springtur. Den första på rätt länge. Men jag glömde. Tänkte skriva att jag satt utomhus i sol och 9 plusgrader och att det kändes som jättevår, i februari. Sista februari. Hade ju varit första mars igår om det inte varit skottår. Väldigt intressant...haha.

Nu till något kul på riktigt! Är ju ett fan av Etsy.com och har, som jag bloggat om, varit på jakt rätt länge efter en manchesterkavaj, gärna brun eller röd. Den ska liksom sitta lagom tight, vara lagom lång, ha ett lagom antal knappar så att kavajslaget sitter lagom...haha gud vad mycket lagom det blev. Men man fattar ju i alla fall. En bra modell, helt enkelt. Tyvärr har jag fortfarande inte hittat någon sådan, men för några dagar sedan så hittade jag något annat roligt. Det var ett litet vintageset, två matchande plagg. Ett av dem var en fin väst och den andra en kavaj. Båda i manchester och typ samma modell, men olika plagg. Jag ville inte ha kavajen (den var fin men inte det jag är ute efter) och tyckte då att det sög lite att man var tvungen att köpa båda. Sen visade jag mamma, och helt utan förvarning så sa hon att hon tyckte kavajen var skitsnygg och att hon gärna köper den. Snacka om räddare i nöden. Sagt och gjort, igår beställde vi! Så nu hoppas jag bara att frakten går bra. Ska bli så kul att få hem det, jag hoppas att västen passar. Plaggen ska vara från sent 40-tal eller tidigt 50-tal (jag tycker den ser ut som 40-tal, haha). Det gör det ju bara ännu bättre =)

Här kommer i alla fall en bild. Klicka på den för förstoring. Man får tycka den är jätteful om man vill. Men jag gillar den!!

Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar