söndag 4 mars 2012

Lägg i korgen

Alltså, det slog mig nyss hur enkelt det egentligen kan vara att köpa saker på internet (ibland). Jag var nyss inne på H&M's hemsida och kollade runt lite bara. Hittade en söt rätt vanlig grön klänning som jag tänkte skulle kunna bli fin att ha i sommar. Tänkte att "den köper jag". Sagt och gjort. Hämtar mitt kort och helt ärligt så är köpet avklarat max 45 sekunder senare. Nu går det snabbt för att man är med i H&M's club och har en egen användare och sådär, så det krävs ingen dosa eller så, men ändå. Stört snabbt ju. Man trycker på "lägg i korgen", knappar in några siffror och sen är det klart. Men jag föredrar faktiskt att göra sådana här impulsköp. Första känslan går ofta att lita på, och så sparar man tid. Dessutom så hade H&M tydligen en rabattkod samt fri frakt, så klänningen kostade bara 180 spänn. Ingenting ju. Det är roligare att kolla på saker på internet också. Dels finns det mycket fler alternativ, och dels så slipper man trängas i trånga affärer.
Senast idag påmindes jag om hur tråkigt det egentligen är att gå på stan för att shoppa. Nu var ju Hanna med så jag hade ju grymt sällskap vilket inte gjorde det ett dugg tråkigt, men själva shoppingen i sig tycker jag inte är så kul. Men har man en lyckad runda på stan så är det ju kul förstås. Men känns lite som att jag hittar fler grejer när jag spinger på stan lite impulsivt och i förbifarten fastnar för något i någon affär. Ju mer man letar desto svårare är det att hitta saker, känns det som ibland.

Nu ska jag sova här snart. Upp och plugga samhällskunskap/internationella relationer imorrn. Yay.

Ellen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar