söndag 4 december 2011

Hysteria

Redan 2a advent! Helt stört ju.
Idag var jag på bio med Louise. Jag fattar inte att inte bra filmer får mer uppmärksamhet. Det är ju alltid samma gamla tjatiga romantiska amerikanska dramakomedier eller typiska actionrullar där man kan förutspå hur det ska sluta. Varför? Så fruktansvärt tråkigt. Så kommer det bra filmer som får NOLL uppmärksamhet.

Kanske är jag arg för att A Dangerous Method, som jag sett fram emot i månader, inte släpps på bio i Örebro. Tänkte ringa SF och skälla ut dem, men telefonsvararen sa att jag var tvungen att stå 27 minuter i kö, så då gav jag upp. Anledningen till att jag blev arg va för att det stod på hemsidan, under fliken ÖREBRO, att filmen skulle gå här. Sen på premiärdagen så var den borta. Askonstigt. Så nu får vi se om jag hinner se den på bio i Sthlm eller nåt sånt nån gång innan den slutar gå. Kan ju tyckas underligt att jag inte gick när jag väl va där. Men inte jättekul att gå själv, haha....

I alla fall, Louise och jag såg filmen Hysteria idag. Lite udda, men jättebra. När filmen var slut så gick vi ut på torget och där höll ju O Helga Natt på. Vi stannade där en stund och sen åkte vi hem. Jag kom hem och åt alldeles för mycket. Sen beställde pappa och jag lite Disneyklassiker. Gud vad jag vill se Aristocats nu.

Jag har skola imorrn. Det är inget jag ser fram emot. Skolan i sig är ju ok. Men att vara disciplinerad är det jobbiga. Passa tider, äta rätt, plugga tillräckligt...tänk om man var aristoc(r)at. Apropå det, är inte Artistocats världens fyndigaste titel? Jag blev asexcited när jag kom på det.

Nej, nu ska jag spetsa lättglögg med konjak och sedan titta på Aktuellt. Tchüss!

LN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar