tisdag 20 december 2011

Lark Rise to Candleford

Har precis tittat på det sista avsnittet av Lark Rise. Bästa serien ever! Hähä...för de som gillar 1800-talsserier. Men den serien är faktiskt min absoluta favorit. Den är så himla vackert gjord med bra skådespelare, fina kostymer och fantastisk miljö, trots liten budget. Engelsmännen är helt fenomenala på att göra serier. Synd att det aldrig kommer att komma en femte säsong. Det trots att serien, som sändes på BBC, blev så populär. Trist. Men jag får väl nöja mig med de säsonger som finns, plus liknande serier.

Imorrn har jag matteprov. Usch. Usch. Usch. Sedan ska jag hem och skriva ett arbete i svenska. På kvällen ska mamma och jag på julkonsert i kyrkan. Ska bli jättemysigt. Apropå konsert så hade vi en liten julavslutning på sången på Kulturskolan idag. Jag sjöng The Christmas Song. En av mina favvisjulsånger. Blev så sur bara, för akustiken var sämst plus att luften i Foajén är så torr att halsen blir helt uttorkad efter bara en mening, så jag var tvungen att dricka vatten och bita mig mitt på tungan stup i kvarten. Egentligen borde alla konserter hållas i kyrkan, haha. Bättre akustik finns inte. Detta var nog mitt sämsta framträdande sen typ...femman. Men skitsamma, no big deal.

Nu måste jag sova....imorrn väntar en helvetes morgon. Wish me luck. Thanks.

LN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar