torsdag 1 december 2011

Jävla blåst

Är denna Stockholmsblåst ett skämt? Stod vid övergångsstället och blåste nästan i vägen när vinden kom bakifrån. De sa nyss på vädret att denna november var den varmaste sedan mätningarna började år 1756. Wow. Jag vill ha snö.

1a december idag! Jag missade julkalendern. Damn it. Förhoppningsvis finns den på svt play.

Praktiken på AFS har varit bra. Bara en dag kvar nu. Tyvärr så känner jag inte så många i Stockholm, så det blir lite ensamt ibland bara. Efter praktiken så går man liksom hem och inte gör så mycket. Då kan det sitta hur många människor som helst på tunnelbanan, men man är liksom ensam ändå. Som tur är så träffade jag Petter i tisdags, slutade sent igår, och på lördag kommer ju Sofia hit och sedan åker vi hem tillsammans. Men jag har nog lärt mig att leva ensam vill jag inte göra. Kanske inget ovanligt konstaterande, men ändock väldigt sant. Det är i alla fall skönt att komma hemifrån ibland. Då får man ju också en chans att liksom längta hem lite. Är man hemma för mycket så är det väl lätt att bli lite trött på det. Nästan aldrig nöjd liksom.


LN

Jag känner lite som Kalle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar