lördag 3 december 2011

Vetekatt, cloaks, skumpa, ösregn och sushi

Då var jag hemma! I Örebro. Dagen har varit jättetrevlig. Men den blev inte riktigt som Sofia och jag hade tänkt oss. Ingen shopping alls, haha. Fail. Det var ju därför vi skulle gå på stan. Men vi hade skittrevligt ändå, och det är ju faktiskt det viktiga. Vi planerar att åka till Stockholm igen i mellandagarna, och då för SHOPPING den här gången. Men det blev inga julklappar idag.

Vi började morgonen på Vetekatten. Lika trevligt som närhelst annars man besöker det stället. Sedan vandrade vi vidare, mötte upp Calle och blev medbjudna ner i vinkällaren. Skumpa och rundvisning stod på schemat. Sedan gick vi en kort runda på stan. Eller ja, Calle köpte korv. Sen skulle han iväg. Jag och Sofia fortsatte vår runda. Vi kom på att vi var kissnödiga, så fjärde våningen på NK fick bli vår räddning. Sedan gick vi ner och skulle vidare och blev då haffade av en finsk tidning som undrade om vi pratade engelska (svarade självfallet "ja"). Suosikki heter tidningen, vilket betyder "favorit". De ville ha en bild på Sofia och mig till tidningen, och så frågade de om hur vi tänker när vi väljer våra kläder/skapar vår stil. De tyckte väl att vi var lite lika eftersom vi matchade med våra snygga cloaks. Sedan bad de om min adress, och nu ska de skicka tidningsnumret som kommer ut i januari. Ska bli kul att se!

Efter det bestämde vi oss för att vi ville ha sushi. Så då gick vi och åt sushi. Sedan blev klockan mycket, så vi sprang in snabbt på Topshop, i ösregnet som börjat falla, för jag skulle kolla om en väska som är slut på hemsidan fanns kvar där...vilket den såklart inte gjorde. Sedan gick vi och mötte upp min faster som kom med mina väskor och sedan sprang vi (fortfarande i ösregnet) in på cityterminalen. Sedan gick min buss. Sofia tog en senare buss pga fail vid bokning. Så då var den dagen slut. Det gick ju lite för snabbt...men det var väldigt trevligt :) Och det är ju som sagt huvudsaken!! Så tack Sofia och Calle för en trevlig dag. Nu sitter jag hemma, lyssnar till regnet, lyssnar på julmusik och dricker glögg. JUL OM TRE VECKOR. Najs.

Igårkväll var jag och min faster och åt på Vapiano. Hade aldrig ätit där innan. Lite underligt system, men väääldigt god mat. Man ska inte vara ytlig och fördomsfull, men varför är behovet av att leka överklass så himla stort i vissa delar av Stockholm? Jag menar, dem får ju hålla på sådär om de vill, men jag fattar inte grejen. "Vad hade du förväntat dig av Östermalm?" sa min faster. Varannan meter ser man också kvinnor med päls. Fast 98% är ju fejk (också bevis på att dem inte är brats på riktigt). Haha, jag låter som jag kommer från en håla i Norrland och aldrig varit med om något liknande förut. Men det är väl inget fel att vara en wannabe, liksom. Men vi hamnade vid ett bord där det satt några killar med backslick och ah, ni vet. Asdryga. Så det är väl egentligen inte utsidan jag stör mig på, utan hur vissa människor framträder. Nej, nu ska jag sluta dra alla över en kam. Många är nog supertrevliga när man lär känna dem. Jag gillar bara inte backslick och riktiga pälsar. Men rockar på killar är jävligt snyggt och stiligt faktiskt. Man ska bara göra't på rätt sätt.

Nog om det. Det suger att försöka förklara på ett rättvist sätt skriftligt. Det går ju typ inte.
Veckan tycker jag sammanfattningsvis har varit väldigt bra. Denna dag drog väl upp snittet rätt rejält, haha. Men AFS var ändå en bra praktikplats! Känner inte alls för att ha skola på måndag. Men man kommer nog tillbaka till sina gamla rutiner rätt snabbt. Men jag fruktar matten. Jag hatar verkligen matte. HATAR. Men alla ska vi dö nån gång :))))))))

LN






Bilderna är klickbara (som vanligt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar