torsdag 15 december 2011

Pearl Jam

Aldrig gråter jag så mycket som vid frustration. Ni vet, man känner sig hjälplös. Det går inte som man vill. Efter fyra minuter var biljetterna till Pearl Jam i Stockholm slutsålda. Först blir hemsidan som vanligt överbelastad, fuckar up sig. Sedan kommer man in, men då är biljetterna slut. Man ringer och så är det 30 min kö i telefonen. När man kommer fram så är det ju underförstått att det inte finns nån chans. Sen får man loss nån enstaka sittplats på typ C-sektionen. En. Men man vill ju gå med en kompis, så inte fan tänker man sitta längst bak själv. Medan alla andra står där framme vid scenen. Aldrig i livet. PJ har inte varit i Sverige på 12 år nästa sommar. Inte konstigt att biljetterna fösvann på ett ögonblick.

Jag är så arg, så ledsen och så besviken att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Exakt samma sak hände när jag skulle boka biljetter till Rammstein 2010. Har försökt i över en timme nu. Vad ska jag göra? Köpa på svarta marknaden för 2 lax? Fuck.


Från en spelning 1992. Eds röst är rakt igenom öronorgasm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar